Et kikset gensyn med Full Moon Party-byen

august 4, 2018 0 Af Malene

Alle de, der har backpacket rundt i Thailand, har på et tidspunkt lagt vejen forbi Koh Phangan, hvor det berygtede Full Moon Party finder sted. Et kæmpe rave party midt på stranden, på fuldmånenatten hver måned. En fest, hvor 30.000 unge mennesker iført pink og selvlysende (eller ingen) tøj drikker buckets (små spanden med sprut og sugerør) hele natten, danser og har deres livs fest. Mange ender med på crashe på stranden med kønsdele malet på kroppen med selvlysende maling, mens solen står op i horisonten.

Ikke just et sted for børn, men eftersom månedens Full Moon party var overstået og det er en af de smukkeste strand på Koh Phangan, endte det alligevel med at blive vores første destination på øen. Ingen af os havde skænket det en tanke, at det ville være total kikset at have små børn med i denne by.

Og vi var i sandhed malplacerede! Vi så stort set ikke andre børn mens vi var der. De eneste spande, man kunne købe kom indeholdende en thai whiskey, cola og Redbull samt et sugerør. Drink up!

Vi fandt et enkelt sted i byen, hvor de serverede morgenmad inden kl 10. Restauranten var kun åben, fordi de havde 24 timers åbent. Personalet havde arbejdet hele natten, og køkkendamen sad bogstaveligt talt og sov ind over køkkenbordet.

Da poolen ved hotellet var super ringe, startede vi morgen med at pakke vores strandhåndklæder ned, smøre ungerne ind i solcreme (hvilket ikke altid er gjort på fem minutter!) og begav hos de 450 meter ned til den smukke strand. Morgenmaden fandt vi som nævnt efter lidt søgen. Da vi kl 10 ankom til stranden, var den mennesketom. Bortset fra en ung mand, der lagde sig ned midt i sandet, mens hans kammerater hændte sand i hans underbukser og begravede ham under sandet, for derefter selv at gå kolde på det sandede underlag.

Stranden var virkelig smuk og sandet silkeblødt, så vi begav os ud for at bade. Det vil sige, ungerne og jeg gjorde, mens Dennis gik tilbage i en af gaderne for at finde en parasol. Liggestole eller parasoller var der nemlig intet af.

Da Dennis kom tilbage (uden parasol), stod jeg i vandet til knæene med to skrigende børn, der febrilsk og meget højt skrigende forsøgte at kravle op af mine ben! Vandet var meget salt og havde åbenbart gjort ondt i deres mange myggestik. De skreg og græd i vilden sky. Og de gjorde de hele vejen hjem til hotellet!

Vi havde booket et værelse på et to-stjernet hotel til under 200 kr pr nat. Vi tog chancen – og det var dumt. Hotellet lå lige ud til en lille slidt mole, stranden lige ud for hotellet var enormt beskidt, den lille pool iskold og værelset lugtede af mug. Desuden var dørhåndtaget til toilettet ekstremt rustent og med skarp kanter.

Vi havde booket og betalt for fire nætter. Vi rejste efter to 🙈 På trods af hotellet og en meget kikset strandtur, havde vi nogle hyggelige dage i byen. Dennis fik overtalt ungerne til at plaske rundt i poolen med ham, og ungerne havde stor fornøjelse af at lege dyrepasser med nogle trædyr, der stod langs den lille vej ned til hotellet.

Vores næste destination viste sig heldigvis at være det stik modsatte. Vi fandt et lille paradis uden buckets og strandfester.