Watermelon shakes and waterfalls

august 1, 2018 0 Af Malene

Der skulle lige lidt overtalelse til, men da ungerne først fik smagt vandmelon shakes blev de ustoppelige. De er vilde med den søde, afkølede drik og det er forældrene også. Den bringer virkelige minder tilbage om sidste gang, vi rejste i Thailand.

Vandmelondrikken er indtil videre blevet kendetegnet for vores ophold her i sydthailand. De er nemlig blevet indtaget i rigelige mængder dagen lang.

Fredag den 27/7 hoppede vi på en taxi, et fly og en minibus fra Chiang Mai til Koh Samui. En ø, der ligger i den indre golf syd for Bangkok. Øen er den største og mest turistede af de tre små øer, der foruden Samui også tæller hippi-øen Koh Phangan og dykkerøen Koh Tao.

Koh Samui

Vi havde udset os en by på Samui, nemlig Lamai Beach, som vi ville bo i. Vi havde ikke booket hotel, men havde rigtig gode minder fra et hotel, Bill Resort, bestående af bungalows lidt udenfor byen. Vi ankom til hotellet, og de havde heldigvis en bungalow til os tæt på stranden og poolen. Sidste gang vi boede her, var der ikke pool og kun få bungalows. Vi bookede straks to overnatninger og endte med to mere, så vi har tilbragt de sidste fem dage på dette lille fine sted.

Vores bungalow lå ti skridt fra både strand og pool, personalet var rigtig venlige og restauranten laver gode vandmelondrik.

Et par gange gik vi langs stranden ind til byen Lamai. Den var ikke noget særligt. Faktisk var der meget trafik og mange turister, men det var hyggeligt at kigge lidt på butikker og det lokale madmarked/gadekøkken, hvor vi endte med at spise en aften.

Koh Samui er en smuk ø, men meget turistet. Er man ude efter afslapning på et resort, smukke strande og god mad, kan man sagtens få det opfyldt her.

Vandfald og elefanter

Mandag formiddag hoppede vi på bil, som kørte os til et meget smukt vandfald lidt inde på øen. Her gik også elefanter, som ungerne fik hilst på. De bliver brugt til at ridde turister rundt i junglen på. Det havde vi absolut ikke lyst til, så vi gav dem lidt mad og kigge bare på dem. Ungerne var vilde med vandfaldet. Men dog ikke mere end at de efter ti minutter begyndt at lege isbutik på de store sten 🙈 Børns umiddelbarhed er fantastisk. De kan stå foran en stor smuk elefant og så synes at den lille tynde og beskidte kat ved siden af, er meget mere spændende.

Poolen var super lækker og havvandet meget varmt, så vi fik virkelig badet meget her. Det var så skønt.

Efter fire dage besluttede vi, at det var tid til at tage videre til en by og mindre ø, Koh Phangan. Vi bookede bus og båd derover til dagen efter. Vi håber på at finde noget lidt mere autentisk og laid back end Samui.

Om der er lige så gode watermelon shakes og lige så smukke strande, vil tiden vise 😊